Principy a hodnoty
S dětmi pracujeme pomocí moderních metod, ale i principů, které do českého školství zavedl Jan Ámos Komenský. Žáci poznávají svět nejen z knih, ale i na základě vlastní zkušenosti a talentu. V moderním vzdělávání praktikujeme "školu hrou" s jediným cílem: aby vaše děti byly připravené na budoucnost.
Vycházíme z klasického vzdělávání, které přizpůsobujeme talentu vašeho dítěte
ZŠ Eduard je malá rodinná škola, která má osnovy shodné s klasickými základními školami. I my vycházíme z Rámcového vzdělávacího programu. Ten ale na rozdíl od klasických škol obohacujeme o prvky alternativních škol (Montessori, Waldorf, Dalton, Začít spolu atd.). Děti u nás mají více prostoru k sebevyjádření a pracují v inspirujícím prostředí.
Ve výuce děti využívají svých silných stránek a přirozeného talentu
S jejich pomocí řeší každodenní úkoly. Tato metoda jim umožňuje rychleji porozumět tématu. Častěji se pak radují z úspěchu, což posiluje jejich motivaci ke studiu. Pomáháme jim silné stránky nejen objevovat, ale také rozvíjet a kultivovat.
Učení probíhá v inspirující a bezpečné atmosféře
Učitelé během výuky odhalují a rozvíjejí přirozená nadání dětí. Celá třída pracuje v podnětné a vlídné atmosféře. Právě ta je nezbytnou podmínkou pro seberealizaci každého člověka. Náš přístup skvěle vystihuje citát J. A. Komenského:
\"Alfou a omegou naší didaktiky budiž hledat a nacházet takovou metodu, aby učitelé vyučovali méně, žáci se však naučili více, aby ve školách bylo méně hřmotu, ochablosti a plané práce, zato však více pohody, poutavé činnosti a trvalého úspěchu v učení.\"
Škola hrou totiž není o hraní, ale o tvrdé práci v inspirujícím prostředí. Stejně důležitá je i celková pohoda ve třídě. Děti se pak vzdělávají díky svému zájmu a dobrému pocitu, který jim učení přináší.
Probíranou látku si žáci reálně zkouší. Učí se vlastní zkušeností
Děti nejvíce rozvíjí jejich vlastní zkušenost a to, co prožijí na vlastní kůži. Ve výuce je proto učitelé povzbuzují k tomu, aby využívaly své znalosti a objevovaly svět prakticky. Přírodu, vědu i umění.
Děti poznávají svět v souvislostech. Lépe se v něm pak orientují
V bezpečném a laskavém prostředí je učíme chápat věci v souvislostech, aby se časem nebály změn a nároků dnešní doby. Nabízíme jim dostatek volnosti a prostoru, takže dozrávají v osobnosti, které vědí, jak se svým životem naložit.
- umí si věci zasadit do kontextu
- vědí, co chtějí
- mají odvahu jít za svým cílem
Vedeme je k zodpovědnosti, spolupráci a vlastním názorům
V ZŠ Eduard usilujeme o to, aby vaše děti mohly naplnit svůj potencial. Rozvíjíme jejich samostatnost, schopnost se rozhodovat, umění formulovat a uplatnit si svůj názor.
Řešení problémů probíhá formou spolupráce a podpory. Tím se děti navzájem obohacují a učí se jeden druhého respektovat, navzájem si naslouchat a porozumět. Tento přístup má pozitivní dopad na jejich sociální rozvoj a komunikační dovednosti.
Jaké hodnocení v ZŠ Eduard používáme
Neporovnáváme žáky mezi sebou. Soustředíme se jen na jejich individuální dosahování stanovených cílů. Díky tomu se děti učí věřit svým schopnostem a zažívají pocit uspokojení z dobře vykonané práce.
- Slovní hodnocení pedagoga(zaměřuje se na silné stránky a definování přirozených talentů dítěte)
- Sebehodnocení dítěte(rozvíjí schopnost uvědoměle a přiměřeně hodnotit sebe i svět kolem)
- Práce s chybou(chyby vítáme jako prostředky k lepšímu porozumění)
- Žákovská portfolia
Rodiče jsou pevnou součástí naší školy
Věříme, že vzdělání vychází ze zodpovědnosti 3 stran: školy, rodičů a dítěte. I rodiče proto mají velký vliv na vytváření podnětného prostředí v naší škole.
Táhneme za jeden provaz:
- posunutý začátek vyučování
- elektronická třídní kniha
- možnost kdykoliv se zúčastnit výuky
- pravidelná setkání se zpětnou vazbou
- volnočasové aktivity pro děti
Pravidelně se s vámi setkáváme:
- komunitní akce Edoviny každý kvartál
- besedy
- přednášky na aktuální témata
- letní tábor