ZŠ EDUARD OTEVÍRÁ 2. STUPEŇ
Zápis do 6. a 7. třídy na školní rok 2024/2025
Ve školním roce 2024/2025 otevíráme 2. stupeň. Chcete, aby vaše dítě během školních let rozvíjelo, co mu přirozeně jde? Zapište ho do
6. nebo 7. třídy k nám. Zápis do těchto ročníků probíhá průběžně po celý školní rok - pošlete nám přihlášku a my se vám ozveme!
Vycházíme z klasického vzdělávání, které přizpůsobujeme talentu vašeho dítěte
ZŠ Eduard je škola, která si zakládá na rodinné atmosféře a individualizované výuce s vysokou kvalitou vzdělávání a osobnostního růstu.
, Osnovy jsou shodné s klasickými základními školami. I my vycházíme z Rámcového vzdělávacího programu. Ten ale na rozdíl od klasických škol obohacujeme o prvky alternativních škol (Montessori, Waldorf, Dalton, Začít spolu atd.). Děti u nás mají více prostoru k sebevyjádření a pracují v inspirujícím prostředí.
Proč na druhý stupeň právě k nám?
S jakým přístupem a metodami se vaše děti u nás potkají?
- Ve výuce děti využívají svých silných stránek a přirozeného talentuS jejich pomocí řeší každodenní úkoly. Tato metoda jim umožňuje rychleji porozumět tématu. Častěji se pak radují z úspěchu, což posiluje jejich motivaci ke studiu. Pomáháme jim silné stránky nejen objevovat, ale také rozvíjet a kultivovat.
- Učení probíhá v inspirující a bezpečné atmosféřeUčitelé během výuky odhalují a rozvíjejí přirozená nadání dětí. Celá třída pracuje v podnětné a vlídné atmosféře. Právě ta je nezbytnou podmínkou pro seberealizaci každého člověka.
- Probíranou látku si žáci reálně zkouší. Učí se vlastní zkušenostíDěti nejvíce rozvíjí jejich vlastní zkušenost a to, co prožijí na vlastní kůži. Ve výuce je proto učitelé povzbuzují k tomu, aby využívaly své znalosti a objevovaly svět prakticky. Přírodu, vědu i umění.
- Děti poznávají svět v souvislostech. Lépe se v něm pak orientujíV bezpečném a laskavém prostředí je učíme chápat věci v souvislostech, aby se časem nebály změn a nároků dnešní doby. Nabízíme jim dostatek volnosti a prostoru, takže dozrávají v osobnosti, které vědí, jak se svým životem naložit.
- Vedeme je k zodpovědnosti, spolupráci a vlastním názorůmŘešení problémů probíhá formou spolupráce a podpory. Tím se děti navzájem obohacují a učí se jeden druhého respektovat, navzájem si naslouchat a porozumět. Tento přístup má pozitivní dopad na jejich sociální rozvoj a komuniakční dovednosti.
Jaké jsou naše hodnoty a vize pro druhý stupeň?
Jedním z největších cílů školy je vyslat do světa člověka, který si je velmi dobře vědom toho, co umí, v čem je jedinečný, o které silné stránky se může v životě opřít a kam směřuje jeho zájem, kterou cestou se dále ubírat.
Co absolvent umí a zná?
- stanovený rozsah učiva nad rámec RVP MŠMT
- mnohem hlubší znalosti v oblastech, o které má dítě osobní zájem
- mnohem vyšší míra schopnosti aplikovat osvojené znalosti
- řešení a zvládání široké škály zadaných úkolů svým idnividuálním způsobem (opět ve vazbě na svůj talentový profil) s využitím plné spolupráce s dalšími členy týmu nebo praktických digitálních i nedigitálních nástrojů
- pohybovat se v informační a v digitální době, dobře pracovat s informacemi, vyhodnocovat a srovnávat
- aplikuje kritické myšlení
- rozvinuté dovednosti (aplikace znalostí) na úroveň mimořádně rozvinutých silných stránek ve vazbě na svůj talentový profil
- rozvinuté jazykové dovednosti - anglický jazyk přirozenou součástí výuky ve všech předmětech již od 1.třídy
Jaké soft skills si ze školy odnáší?
- je samostatný a autentický
- umí naplno využívat své vrozené silné stránky a řídit své slabé stránky
- umí se rozhodnout a přijímá odpovědnost za svá rozhodnutí
- umí efektivně spolupracovat ve skupině
- zvládá komunikaci: udílení i přijímání konstruktivní zpětné vazby, formuluje a uplatňuje svůj názor, naslouchá a chápe kontext, efektivně vede rozhovor i diskuzi ve skupině, prezentuje závěry své i týmu před skupinou
- schopnost uvědoměle a přiměřeně hodnotit sebe sama i svět kolem sebe
- schopnost respektu a být respektován
Jaké návyky a postoje zpevňujeme a rozvíjíme?
- samostatnost a spolupráce, sdílení a podpora v týmu
- sport a aktivní pohyb, fyzická i mentální hygiena
- smysluplné využití volného času
- zodpovědnost vůči životnímu prostředí
- osobní odpovědnost, čestné jednání a otevřenost
- vztah k přírodě, vztah k vědění, umění a estetice
- respekt mezi generacemi
Jak probíhá výuka a jaké využíváme hodnocení?
Využíváme průběžné slovní formativně sumativní hodnocení. Soustředíme se na dosahování individuálně stanovených cílů. Díky tomu se děti učí věřit svým schopnostem a zažívají pocit uspokojení z dobře vykonané práce.
- Slovní hodnocení pedagoga(zaměřuje se na individuální zpětnou vazbu a vzdělávací cíle dítěte v souvislosti s jejich silnými stránkami)
- Sebehodnocení dítěte(rozvíjí schopnost uvědoměle a přiměřeně hodnotit sebe i svět kolem)
- Práce s chybou(chyby vítáme jako prostředky k lepšímu porozumění)
- Žákovská portfolia(slouží jako nástroj k uvědomování osobní vzdělávací cesty)
Pro koho naše škola není vhodná
Z principu našich hodnot a přístupů nemůžeme naplnit tato očekávání od rodičů
- Rodič nemá zájem / čas spolupracovat se školou na rozvoji svého dítěte.
- Rodič nemá zájem / čas budovat vztah se školou / učiteli.
- Rodič nemá zájem o pohled / doporučení školy v konkrétních situacích (neplnění povinností, problematické situace, vztahy ve škole s pedagogy nebo se spolužáky).
- Rodič nenechává dítě prožít dopady jeho chování a přirozené důsledky, což může narušovat pedagogické působení ve škole.
- Student nemusí pracovat, může odcházet od započaté/nedokončené / nepříjemné práce či povinnosti.
- Student se při činnostech ve škole/ venku neumaže.
- Student nemusí vypracovávat domácí úkoly ani jinou domácí práci na projektech.
- Student nemusí přijímat zodpovědnost za samostatnou přípravu na vyučování.
Jak to u nás vypadá?
Prostředí školy považujeme za nesmírně důležité pro výuku i osobní rozvoj dítěte. Rozumíme jím nejen budovu a další prostory, ale i přátelskou atmosféru a dobré vztahy. Takové prostředí pak inspiruje, motivuje, pomáhá průběhu učení a ovlivňuje jeho výsledky. Prospívá nejen žákům, ale také pedagogům i rodičům. Naším cílem je vytvořit soulad esteticky a kvalitně vybavených prostor s klimatem bezpečného a respektujícího prostředí, místo, kam se děti, rodiče i zaměstnanci těší.
Školné na 2. stupni
Výše standardního školného činí 85800 Kč za rok (7 150 Kč/měsíc).
Školné lze platit jednorázově, pololetně či kvartálně.
- Náklady na výuku – nájem prostor školy a tělocvičny, mzdové prostředky na učitele
- Školní pomůcky – učebnice, pracovní sešity, další výukové materiály, hudební nástroje či sportovní potřeby atd.
- Práce dle talentové metodiky CliftonStrengths
- Osobní rozvojový plán každého dítěte + Pravidelné rozvojové konzultace
- školní klub
Přihláška k zápisu do 6. a 7. třídy
Máte zájem o zápis? Vyplňte prosím formulář a my se vám co nejdříve ozveme.
Máte jakýkoliv dotaz k zápisu do 6. třídy?
Napište nám nebo zavolejte. Jsme tu pro vás!

Gabriela Pařilová
ředitelka školy
+420 602 590 955
gabriela.parilova@zseduard.cz