Naši lidé
Vybudování základní školy Eduard je beze sporu běh na dlouhou trať. Před pár lety jsme se na něj rozhodli vydat, a proto bychom chtěli naše příběhy, motivace i očekávání představit i vám.
+420 602 590 955
gabriela.parilova@zseduard.cz
Mgr. Gabriela Pařilová
Ředitelka školy, učitelka, talentová konzultantka
Mým cílem a úkolem je vytvořit školu, která je místem, kde se každý může autenticky projevovat a růst, kam se děti i dospělí těší.
Na základě vlastních mnohaletých zkušeností ze školství, organizování letních táborů či vedení mimoškolních aktivit jsem vytvořila vizi školy, kde se vzdělávání může dít přirozeně, lehce a s radostí a přitom obnášet vysokou kvalitu.
Věřím, že poznávání sebe sama a zdolávání svého potenciálu, je jedním z klíčových úkolů vzdělávání, vedoucích k samostatnému, smysluplnému a spokojenému životu.
Nejsilnějšími hodnotami, které promítám i do své práce, jsou pro mne RADOST, ROVNOVÁHA a NEZÁVISLOST.
Jak mě provázejí mé talenty v práci i v životě?
1. EMPATHY mi umožňuje vhled do nitra dětí i lidí kolem mne a rozumět, jak se cítí, co potřebují a jak v dané chvíli pomoci. Také umožňuje podat negativní zpětnou vazbu láskyplným způsobem.
2. RESTORATIVE pomáhá čelit problémům, identifikovat problém a najít efektivní řešení.
3.Díky talentu DEVELOPER umím rozpoznávat a rozvíjet potenciál ostatních. Vidím každý sebemenší pokrok a s radostí jej zvědomuji dětem i rodičům.
4. Talent FUTURISTIC mi umožňuje vytvářet vize, čeho mohu dosáhnout zítra, za měsíc či za 5 nebo 10 let. Cíle jsou motivem neustálého pohybu vpřed.
5. Talent POSITIVITY mi umožňuje zůstat optimistou i v náročných situacích, vždy si odnáším dobrá ponaučení. Jsem ráda zdrojem dobré nálady a radosti ostatních.
6. Díky talentu INDIVIDUALIZATION oceňuji a respektuji jedinečnost každého. Dokáži odhalit jeho potřeby, motivace i hodnoty. Dokáži vidět to nejlepší, co v každém člověku je. Nejen díky tomuto talentu mohu uzpůsobovat styl výuky každému "na míru".
7. S talentem LEARNER jsem v neustálém učícím se procesu. Velmi ráda se učím novým věcem a pracuji na sobě. Vím, jak se nejlépe učit a tyto strategie sdílím i s ostatními.
8. BELIEF - hodnoty mají v mém životě stálé a neměnné místo. Řídí moji práci i osobní život, jsou nejdůležitějším faktorem v každém rozhodování.
9. Talent INPUT představuje obrovskou zvídavost v oblastech našeho zájmu. Mým zájmem jsou knihy a studijní materiály, které archivuji už od dob základní školy:-) Mám radost,když mohu být vevybrané oblasti zdrojem informací a rádcem.
10. Talent CONNECTEDNESS mi umožňuje vidět spojitosti a souvislosti, které nejsou na první pohled zřejmé. Pomáhá mi zůstat v nadhledu, když je situace nepřehledná. Umí vytvářet mosty mezi lidmi a skupinami.
11. RELATOR - mám ráda blízké, pevné, upřímné a vzájemně se obohacující vztahy. Práce v takovéto skupině lidí je pro mne obrovským zdrojem energie.
12. S talentem RESPONSIBILITY beru své závazky a sliby velmi vážně. Odpovědnost - závazek je hnacím motorem k dotažení jakéhokoliv projektu do zdárného konce. Cením si hodnot jako spolehlivost, poctivost a věrnost.
+420 724 710 005
mparil@inpram.cz
Ing. Milan Pařil
Expert na práci s talenty
Mým životním posláním je dosáhnout plnou osobní svobodu. Moci svobodně tvořit, svobodně myslet, svobodně žít. Jsem přesvědčen, že v této svobodě je hojnost, naplnění a podstata naší existence. V roce 2006 jsem založil společnost Inpram a.s. a za svůj osobní cíl jsem si dal rozvíjet sebe a být inspirací k rozvoji ostatních. Tato touha mě provázela v mé práci s týmy a organizacemi nejen v České republice, ale i ve světě. Získával jsem zkušenosti a objevoval nové filosofie, metodiky a nástroje, které nyní můžeme využívat i v naší škole. K jejímu založení mě inspirovala moje žena, která se v poslání pedagoga shlédla již v dětství a zasvětila mu celý život. Společně jsme tak mohli vytvořit jedinečný koncept Základní školy Eduard, který spojuje kořeny národní školy mistra Jana Amose Komenského a moderní prvky vzdělávání Cliftonstrengths, práce s vrozenými talenty každého člověka. Jsem přesvědčen, že neseme plnou odpovědnost za svůj život. Vše, co nás potkává, je obrazem našeho postoje v současnosti nebo v minulosti.
A jak mě mé talenty provázejí? Můj nejsilnější talent Strategic mi umožňuje v okamžiku vidět hned několik různých scénářů k dosažení cíle. A současně vybrat ten nejvhodnější v dané situaci. Druhý Maximizer mě neúnavně vybízí ke zlepšování a zdokonalování věcí až k jejich maximu. Díky němu vznikají ze skvělých věcí ty úžasné a unikátní. Třetí Developer mi vyjeví i to nejmenší zlepšení, které se někomu podařilo dosáhnout a ukáže v plné kráse jeho nejlepší potenciál a možné schopnosti. Čtvrtý Ideation mě zásobí bezpočtem nápadů a inovativních myšlenek na zlepšování a další rozvoj projektu. Někdy bývá obtížné některé z nich opustit a věnovat se těm nejdůležitějším. A díky Positivity mohu přinést naději a optimismus i do nejtěžších okamžiků, které se při budování takovéhoto projektu vždy najdou.
V mých top 10 talentech jsou dále Self-assurance, Communication, Connectedness, Empathy a Input.
+420 774 407 446
adela.schnelly@zseduard.cz
Mgr. Adéla Schnelly
třídní učitelka, zástupkyně ředitelky školy
Mám velkou radost, že už od srpna roku 2020 jsem součástí Eduarďáckého týmu a můžu v takto příjemném a podporujícím prostředí vzdělávat děti a rozvíjet jejich schopnosti, dovednosti, fantazii a jejich zájmy.
A jak mě mé talenty ovlivňují při práci s dětmi?
Můj 1.-4. talent: Můj dominantní talent Empathy mi pomáhá pochopit pocity a potřeby druhých. I díky spojení s mými dalšími silnými talenty Harmony, Individualization a Relator je pro mě důležité vytvořit si s každým školákem jedinečný vztah, ve kterém se snažím naslouchat jim, přizpůsobovat výuku potřebám jednotlivých žáků, budovat pozitivní a příjemnou atmosféru, zajímat se o žáky a jejich koníčky a díky mému 5. talentu Communication poté navazovat diskuze, které pro ně budou zajímavé.
Z mého 7. talentu Learner plyne má potřeba stále se učit novým věcem, rozvíjet se a posouvat se a díky 6. talentu Developer ráda podporuji a dokážu ocenit posun i u druhých, který mi dělá obrovskou radost, a proto jsou u nás ve třídě pokroky u žáčků oslavovány!
Díky mému talentu Maximizer se snažím věci kolem sebe stále vylepšovat a moje realizační talenty Arranger a Achiever tyto věci rády zorganizují, zefektivní a dotáhnou do zdárného a skvělého konce.
+420 774 465 529
jana.simonova@zseduard.cz
Mgr. Jana Šimonová, DiS.
Třídní učitelka, speciální pedagog
K týmu ZŠ Eduard jsem se přidala v srpnu 2020. Oslovilo mě prostředí malé rodinné školy, o kterou se pečuje s osobním nadšením a láskou a kde se ke každému dítěti přistupuje individuálně.
Metodika talentů CliftonStrengths, na jejíchž principech škola stojí, vychází z pozitivní psychologie, a je mi proto velmi blízká. Nabízí podnětný prostor pro osobní rozvoj žáků i pedagogů. Díky objevení mých talentů mi do sebe zapadají různá má rozhodnutí i celé životní poslání – dobrovolnická pomoc, práce s lidmi, i výuka, které se věnuji již více než 20 let svého života.
Díky mému dominantnímu talentu Learner mám například velkou touhu se neustále učit. Jsem nadšená objevováním světa a všech jeho tajemství. S chutí nasávám nové informace, piluji své znalosti i dovednosti a s radostí je předávám dál všem, které učím nebo jsem kdy učila – dětem i dospělým. V tom mi skvěle pomáhají i talenty Intellection a Input. Druhý zmíněný mě podporuje ve zvídavosti a pobízí ke prozkoumání všeho řádně do hloubky. A to, ať už se jedná o oblast informační, či vztahovou. Z mnohých mých žáků a rodičů se tak stávají i skvělí přátelé.
Nejvíce mě těší, pokud práce, kterou vykonávám má smysl a mohu ji svobodně tvořit. Talent Achiever mi usnadňuje realizovat mé sny ve skutečnost a usilovně mě žene kupředu. Miluji svou práci a snadno tak mohu pracovat spolehlivě, vytrvale a zodpovědně, s využitím talentu Responsibility. Ideation mi nabízí neustálý přísun nových nápadů, které pak společně s dětmi s potěšením realizujeme.
Díky talentům Includer, Relator a Connectedness se mi snadno staví mosty mezi lidmi i různými skupinami. Vím, jak je důležité spolupracovat a umět poskytnout naději, posilu a pomoc všem, kteří ji potřebují.
Protože jsem vystudovaný speciální pedagog, v ZŠ Eduard se navíc věnuji i dětem, které potřebují v oblasti vzdělávání individuální podporu. Vyučuji předmět speciálně pedagogické péče. Dle platného poradenského doporučení spolu rozvíjíme zábavnou formou důležité oblasti, které jsou pro efektivní vzdělávání nezbytné.
+420 773 708 164
gabriela.sikulova@zseduard.cz
Mgr. Gabriela Šikulová
Třídní učitelka
Najít místo, kde se člověk cítí dobře - přijatý a respektovaný, je nesmírným darem. Jsem proto ráda, že jsem takové místo našla. Už dříve (na pedagogické praxi) jsem mohla zažít, že vize, za kterou si škola stojí, nejsou pouze prázdná slova. A jde to poznat především na spokojenosti dětí, ale i pedagogů, kteří do své práce dávají srdce. Je mi proto velkou ctí, že mohu být součástí týmu ZŠ Eduard.
Mezi mé nejsilnější talenty patří Ideation a Learner, které mi v mé práci pomáhají nacházet stále nové nápady, jakým způsobem zaujmout děti a předat jim potřebné informace a lásku k učení. Díky Positivity dokážu pro své cíle nadchnout ostatní a je pro mě důležité, aby se druzí cítili dobře. Achiever a Futuristic mi pomáhají věnovat se naplno a s nadšením své práci.
K mým TOP 10 talenům patří i Individualization, Woo, Adaptability, Empathy a Self-Assurance.
+420 773 708 763
hana.jordanova@zseduard.cz
Mgr. Hana Jordánová
Třídní učitelka
K profesi učitelky mě přivedla láska k dětem. Je úžasný pocit vidět děti učit se, objevovat a poznávat svět. ZŠ Eduard přistupuje k dětem individuálně, pomáhá jim rozvíjet se v bezpečném, podporujícím prostředí a stávat se tak jedinečnými osobnostmi. ZŠ Eduard není jen budova, do které děti chodí, jsou to především úžasní lidé, kteří tuto školu tvoří, a z toho důvodu jsem ráda, že mohu být součástí týmu ZŠ Eduard.
Díky objevení mých talentů lépe rozumím sama sobě, a tím budu moci lépe porozumět a pomáhat i dětem. Mým nejsilnějším talentem je Developer, díky kterému dokážu lépe rozeznat potenciál ostatních, vnímat jejich pokroky a mít radost z jejich úspěchů. Můj druhý talent Includer přijímá ostatní lidi. Všichni jsou pro mě stejně důležití, všichni by měli být začleněni. Dokážu vnímat ty, kteří jsou ze skupiny vyčleněni a toužím je zapojit. Na třetí pozici mám talent Responsibility, který u sebe vnímám na velmi vysoké úrovni. Své závazky
beru velmi vážně, chci, aby se na mě nejen děti mohly spolehnout, nerada jsem v pozici, kdy někoho zklamu. Dalším pro mě osobně důležitým talentem je Empathy. Porozumět ostatním vnímám jako velký dar. Snaha vcítit se do ostatních, abych jim dokázala co nejlépe pomoci a sdílet s nimi jejich pocity. Cením si být jejich oporou. Můj talent Relator mi pomáhá budovat pevné a upřímné vztahy.
V mých top 10 talentech jsou dále Adaptability, Intellection, Input, Arranger a Positivity.
+420 608 510 926
ondrej.basanda@zseduard.cz
Ing. Ondřej Bašanda
Třídní učitel
Jako vystudovaný biotechnolog chci k přírodním vědám přistupovat inovativním způsobem. Mým hlavním cílem je probudit v dětech zájem o svět kolem nich a jeho fungování. Stále na sobě chci pracovat a dávat žákům to nejlepší. Společně s vynikajícím kolektivem kolegů jsou toto hlavní důvody, proč jsem zvolil ZŠ Eduard, jelikož se tady všichni společně můžeme zlepšovat a učit se.
Základem pro učení je příjemné k prostředí pro děti a k tomu mi pomáhají mé talenty Relator, Harmony, Connectedness a Empathy. V dobré atmosféře třídy se pak mohou děti rozvíjet a k tomu jim dopomohu se svými talenty Learner a Intellection. A pro směřování dovedností a talentů dětí správným směrem využívám své talenty Discipline, Belief, Developer a Arranger.
+420 608 351 322
tereza.jordanova@zseduard.cz
Mgr. Tereza Jordánová
Třídní učitelka
Již během studia na vysoké škole jsem věděla, že chci učit jinak, než když jsem sama chodila na základní školu. Chci, aby děti do školy chodily s radostí a s touhou se něco nového dozvědět, aby učení braly jako příležitost získat nové znalosti a dovednosti. Základní škola Eduard je pro tyto moje ideály to správné místo. Jako malá rodinná škola nabízí možnost přistupovat ke každému dítěti individuálně, poznat jeho jedinečnou osobnost a pomoci mu v jeho mimořádné cestě za poznáním.
Metodika talentů CliftonStrengths mi pomohla lépe porozumět sama sobě a ukázala mi cestu k dalšímu seberozvoji a sebeučení. Mým nejsilnějším talentem je Developer, který mi pomáhá rozpoznat a rozvíjet potenciál u dětí, všímat si každého jejich pokroku a úspěchu. Díky druhému talentu Intellection přemýšlím o sobě, o věcech a událostech, které se odehrávají kolem mě. Pomáhá mi hledat souvislosti a shromažďovat informace. Můj další talent Harmony mi pomáhá v hledání cesty k dohodě. Nemám ráda konflikty, snažím se vše řešit pomocí diskuze. K tomu mi velmi dopomáhá i můj talent Restorative, díky kterému se umím vypořádávat s problémy a konflikty a dojít k dohodě. Talent Learner mi neustále
dodává touhu dozvídat se nové věci, sebevzdělávat se a získávat nové poznatky z různých oblastí života.
Mezi mých top 10 talentů dále patří Consistency, Input, Empathy, Achiever a Context.
+420 775 552 267
marie.hruskova@zseduard.cz
Mgr. Marie Hrušková
Učitelka, metodička jazykové výuky
Součástí týmu ZŠ Eduard jsem od počátku fungování školy. Pro Edu jsem se rozhodla z několika zásadních důvodů. Smysluplnost je jednou z mých nejdůležitějších hodnot, a proto jsem ráda, že se naše hodnoty potkaly. Člověk již jako pouhý návštěvník budovy či webu školy cítí, že toto smysl opravdu má a že chce být tohoto součástí. Dále mě nadchlo všudypřítomné nadšení a chuť dělat věci jinak, ovšem s respektem k tradicím a zkušenostem. Metodika CliftonStrengths nabízí dětem, rodičům i pedagogům nástroj pro lepší pochopení všeho, co se kolem nás děje, a pro mě osobně je to i nástroj pro práci na svém vlastním potenciálu, která přinese ovoce nejen mně osobně, ale i mé pedagogické činnosti.
Například díky svému talentu Input jsem schopná dětem představit novou látku a zaujmout je natolik, aby samy přirozeně toužily dozvědět se víc. Talent Developer mi pomáhá vidět v dětech jejich vlastní talenty a rozpoznávat i ta nejjemnější zlepšení a jejich úspěchy jim ukazovat a připomínat. Příjemnou atmosféru kolem sebe vytvářím také díky talentu Positivity, který mi zároveň pomáhá pomáhat ostatním vidět věci z té lepší stránky. V neposlední řadě je tu Connectedness, talent, který mi umožňuje vidět souvislosti i tam, kde zdánlivě nejsou, což mi v pedagogické praxi pomáhá ostatní motivovat a vidět smysl v každé činnosti, i té, do které se jednomu nechce.
V mých top 10 talentech jsou dále Empathy, Achiever, Intellection, Communication, Learner a Arranger.
Kromě práce s talenty se raduji z každodenního seznamování dětí s anglickým jazykem, v přirozeném prostředí a s využitím různých metod. Působím jako metodik výuky jazyků, jsem podporou pro všechny kolegy při zapojování jazyka v jazykové i nejazykové výuce. V souladu s hodnotami ZŠ Eduard je pro mě důležitá zážitková forma výuky a schopnost aplikace poznatků v praxi. Věřím, že moje zkušenosti z českého prostředí, z Kanady, Skotska a Indie, a nyní talentový výcvik metodiky CliftonStrengths mi pomohají být dětem respektujícím a vnímavým průvodcem.
+420 775 552 267
tomas.horcicka@zseduard.cz
Mgr. Tomáš Horčička
Učitel
Když jsem poprvé před lety slyšel, že bych se hodil na práci „kantora“, zdálo se mi to jako skvělý nápad, ze kterého se stal můj velký cíl. Brzy jsem pochopil, že je to fascinující práce, která má smysl. Měl jsem možnost krátce působit jako učitel v mateřské škole i vychovatel ve školní družině. Znalost kontinuity vzdělávacího systému, kterou se zabývám i výzkumně při postgraduálním studiu, mi umožnila pochopit specifika různých vzdělávacích stupňů a také mi pomohla najít ten, kde se cítím nejlépe. Být součástí týmu Eduard je pro mě příležitostí uplatnit se v příjemném prostředí, které propojuje individuální přístup, práci s potenciálem
každého žáka a podporu téměř rodinného prostředí.
Mezi mé nejsilnější talenty patří Individualization. Díky němu dokážu ocenit unikátní vlastnosti každého žáka. S tím mi rovněž pomáhá talent Developer, který právě takové vlastnosti zvládá rozvíjet. Podporou v mé práci je mi talent Woo, díky kterému jsem ve společnosti druhých jako ryba ve vodě. Dále Positivity, který pomáhá zůstat optimistickým i v náročných situacích, a také Responsibility, díky němuž se snažím být poctivý a
zodpovědný v tom, co dělám.
Mezi mé další silné talenty patří Learner, Communication, Arranger, Context a Analytical.
+420 775 552 267
miroslav.ruzicka@zseduard.cz
Bc. Miroslav Růžička
Učitel
Rád pracuji s lidmi, kteří nejedou podle zažitého stereotypu, ale chtějí věci měnit. Stanovují si profesní cíle, kterých chtějí dosáhnout. Stále na sobě pracují a své znalosti a zkušenosti předávají dále. Kolegiální podpora, sdílení zkušeností a pozitivní motivace vedou k profesnímu úspěchu učitele, který tak u dětí lépe dokáže rozvíjet jejich potenciál a talenty. Takový je pro mě tým lidí v ZŠ Eduard, pro které je individuální osobnost každého dítěte na prvním místě. Jsem rád, že mohu být součástí tohoto týmu.
Při práci využívám své silné talenty, mezi které patří Restorative, který mi u dětí pomáhá rozšiřovat jejich znalosti, dovednosti a překonávat jejich neúspěchy. Talent Achiever využívám u dětí k pozitivnímu vztahu k práci. Developer mi pomáhá rozpoznat a dále rozvíjet potenciál každého dítěte. Díky talentu Responsibility beru vážně nejen závazky a sliby vůči dětem, ale i vůči ostatním lidem.
vlasta.klementova@zseduard.cz
Mgr. Vlasta Klementová
Učitelka
Po cenných zkušenostech na státní škole jsem si uvědomila, že chci věci dělat jinak. Proto jsem nesmírně ráda, že jsem mohla přijmout pozici učitelky na ZŠ Eduard, kde se klade důraz na individualizaci a rozvoj žáků. V tomto týmu je osobní rozvoj každého dítěte na prvním místě. Ráda spolupracuji s lidmi, kteří jsou otevření, respektující a usilují o změnu. Kolegiální podpora, sdílení znalostí a pozitivní motivace jsou pro mě klíčové faktory v profesním růstu učitele, který tak lépe rozvíjí potenciál a talenty dětí. Jsem vděčná, že mohu být součástí tohoto týmu.
Díky talentové metodice CliftonStrengths mám příležitost k dalšímu seberozvoji a hlubšímu poznání sebe sama. Mojí nejsilnější stránkou je vztahová doména, ve které mám výrazné zastoupení. Díky tomu si vážím blízkých osobních vztahů, dokážu vnímat pocity druhých a vcítit se do jejich situace. Umím rozeznávat a rozvíjet potenciál ostatních a všímat si každého pokroku, což mi umožňuje žít v přítomnosti a objevovat nové věci tak, jak přicházejí. Tyto talenty mi velmi pomáhají při individuálním přístupu k dětem, který považuji za mimořádně důležitý.
Mými TOP 10 talenty jsou Relator, Empathy, Developer, Responsibility, Adaptability, Positivity, Harmony, Consistency, Context a Restorative.
+420 777 743 895
eva.vesela@zseduard.cz
Mgr. Eva Veselá
Vychovatelka ve školní družině
Začátek září 2024 a nové začlenění do týmu na ZŠ Eduard je pro mne samotnou start další životní etapy, na kterou se velmi těším, ale samozřejmě ji doprovázejí i mírné obavy. Moje profesní role se po dvacet let zaměřovala na střední odborné školství, ale…
Přijala jsem nabídku pracovat ve školní družině a věřím, že má volba byla správná. Ráda dětem předávám znalosti a dovednosti, sleduji pokroky a úspěchy, podporuji jejich samostatné myšlení, názory, uvědomění si sama sebe, osobní rozvoj. V centru mojí pozornosti bude vždy spokojené dítě, jeho všestranný rozvoj v bezpečném a funkčním prostředí plné důvěry a kreativního myšlení.
Využiji svůj potenciál a nejsilnější CliftonStrengths talenty. Vztahový Developer mi pomáhá v každém odhalit jeho opravdový potenciál, během práce na jeho rozvoji vidím i malé posuny k lepšímu. Pobízím ostatní k učení, růstu a rozvoji. Se zapojením realizačního Deliberative jsem důkladná a svědomitá. Díky své přirozené předvídavosti a opatrnému uvažování vím, jak snižovat rizika a zabránit tomu, aby nenastaly problémy. Moje realizační Responsibility mý za důsledek můj smysl pro obětavost, cítím se odpovědná za své závazky. Jsem osobou svého slova a ostatní ví, že mi mohou věřit a spolehnout se na mě. Vztahové Empathy mi umožňuje rozumět emocím do hloubky. Své uvědomění, význam, hodnotu a implikací emocí ostatních v nich vytvářím pocit, že jim rozumím. Vztahovy Relator přirozeně vytváří opravdové a oboustranně přínosné vztahy jeden na jednoho. Moje autenticita mi dovoluje vytvářet blízké a dlouhotrvající propojení, které podporuje vzájemnou jistotu a důvěru.
+420 777 743 895
zuzana.dohnalova@zseduard.cz
Zuzana Dohnalová
Učitelka, vychovatelka ve školní družině
K práci ve škole mě přivedly mé děti. Mým původním povoláním je práce programátorky a později vedoucí týmu a kouč. Ačkoli byla tato práce zajímavá, v posledních letech jsem si začala uvědomovat, že mi chybí jistý přesah, smysl, který mi práce s dětmi přináší. Ve škole učím Informatiku, s vašimi dětmi se potkávám v družině a s některými také na kroužku zaměřeném na programování a práci s technologiemi.
Díky silnému talentu Empathy silně vnímám emoce ve svém okolí a díky tomu se dokážu na věci dívat z pohledu druhého člověka. Často si tak uvědomuji původ nespokojenosti, který může být na první pohled skrytý. Talent Restorative mi pomáhá najít řešení problémů, což je velice cenné v rámci řešení konfliktů nebo individuálních potřeb dětí. Talent Context je mi pomocníkem, abych se dokázala poučit z minulosti a vyvarovat se chyb - těch, které jsem udělala já, i těch, které udělali jiní. Kdysi mi v hlavě utkvěl citát, který bývá často připisován Albertu Einsteinovi: "Šílenství je dělat stejnou věc znovu a znovu a očekávat jiné výsledky." Uvědomuji si ale, že se na chyby nesmím příliš soustředit, aby mi neubíraly energii. Vnímám je jako cestu ke zlepšení a toto předávám i dětem. Aby mohly růst a pracovat na sobě, potřebují se s chybami naučit pracovat tak, aby jim sloužily a nebyly pro ně kotvami, které je táhnou ke dnu. V předávání nejen těchto zkušeností mi velmi pomáhají talenty Individualization a Developer. První mi slouží k osobnímu přístupu ke každému dítěti a hledání řešení, které ony konkrétně potřebuji. Druhý využívám k tomu, abych jim pomohla získat zkušenosti, které potřebují pro svůj rozvoj a růst, ať už v rámci vzdělání, tak také v práci se sebou, svými emocemi a potřebami.
Dalším talentem v mých Top 10 je Adaptability. Ten vnímám jako velmi cenný jak při práci s dětmi, kdy se situace často mění i s tím, jak ony samy rostou a stávají se z nich mladí dospělí, tak také v kontextu dnešní rychlé doby. V kombinaci s talentem Input si dokážu získat potřebné informace, které mi s přizpůsobením pomáhají. Tento talent stojí také za tím, že se stále toužím vzdělávat a hledat nové cesty.
Kombinace talentů Intellection, Belief a Deliberative mě drží na mé cestě, pevně nohama na zemi a s rozvahou čelící překážkám.
+420 777 780 149
martina.vanzurova.pred@zseduard.cz
Bc. Martina Vanžurová Předotová
Vychovatelka ve školní družině
Na ZŠ Eduard mě nadchl rodinný přístup a prostředí, kde se všichni cítí podporováni a v
bezpečí. Proto jsem se rozhodla připojit se ke skvělé atmosféře a s dětmi poznávat svět
kolem nás, učit se toleranci, rozvíjet technické znalosti a dát si prostor pro odpočinek,
společné i individuální hry. Kdo nemá rád, když si v životě plní své sny? Ráda zkoumám
přírodu a užívám si procházky lesem. Proto jsem vystudovala ekologii a díky tomu se
zajímám o naše životní prostředí. Baví mě cestování nejen po Evropě, poznávání lidí,
odlišností, tradic a zvyků.
Děti mě učí radovat se z maličkostí, a já jim s potěšením poskytuji prostor, možnosti a jistotu.
Náš svět je přesně takový, jaký si jej přejeme mít. Státní školství mi bohužel nikdy příliš
nevyhovovalo, jelikož ke každému ráda přistupuji individuálně, s úctou, vstřícností a s tím, že
jde najít společné řešení. To je vlastně i můj životní postoj: poznávat, svobodně tvořit a užít
si každý den. Pojďme na to.
+420 777 780 149
andrea.novackova@zseduard.cz
Andrea Nováčková
Vychovatelka ve školní družině
Škola ZŠ Eduard je pro mě jedinečným místem spjatým se spoustou pozitivních zážitků, místem vzájemného respektu k druhým, podporou individuality a osobního rozvoje v životě.
Práce vychovatelky na této škole je pro mě také novou příležitostí a kapitolou v životě, kde mohu předávat své zkušenosti a vědomosti, ale také se zároveň učit novým věcem a poznávat nové zajímavé lidi, což je zároveň náplní mých talentů Relator a Learner.
Díky svému talentu Harmony se snažím předejít problémům a hledat společná řešení, která by vyhovovala každému. Talent Achiever mi pomáhá realizovat mé nápady a dotahovat věci do cíle. Mezi mé další vlastnosti patří zodpovědnost s citem pro vžívání se do pocitů druhých a podpory individuálních potřeb dětí, které jsou s mými talenty jako Responsibility, Empathy a Individualization pevně spjaty. Mezi mé další talenty také patří Developer, Discipline a Deliberative.
ludmila.polivkova@zseduard.cz
Ludmila Polívková
Školnice, výdejkyně stravy
Jsem maminkou dvou dospívajících děvčat, se kterými jsem prožívala a prožívám mnoho zábavy, her, radostí i starostí, nadšení i smutků. Věnovat se dětem, poznávat je a pomáhat jim rozvíjet se a pečovat o ně bylo vždy mojí přirozenou touhou a potřebou. Práce s dětmi mne odjakživa těšila a naplňovala, ať už v pomoci na letních dětských táborech, prací v dětské skupině či absolvováním a naplňováním kurzů vychovatelky u dětí a asistentky pedagoga. Proto když přišla nabídka práce v Eduardovi, neváhala jsem. Do týmu přináším péči o všechny naše děti, pohodu, harmonii a také pořádek a řád.
aktuálně na rodičovské dovolené
Mgr. Zuzana Králová
Třídní učitelka
Mým životním posláním je zanechat svět o trochu lepším, než byl, než jsem na něj přišla. K plnění tohoto poslání jsem si zvolila cestu učitelky, která může ovlivnit životy mnoha dětí a naučit je pozitivnímu přístupu ke škole, ke světu a k životu.
Přijetí do ZŠ Eduard je pro mě obrovskou příležitostí toto mé poslání plnit, jelikož se všemi principy a hodnotami souzním a jsem šťastná, že mohu žáky učit podle mého nejlepšího svědomí. Ve výuce chci uplatnit i zkušenosti z mnohaletého vedení skautského oddílu, pobytu v USA i z práce ve Vida! science centru.
Díky talentové metodice CliftonStrenghts mám možnost k dalšímu seberozvoji a poznání sebe sama. Mým nejsilnějším talentem je Developer. Díky němu umím rozpoznávat a rozvíjet potenciál ostatních a všímat si každého pokroku. Druhý talent Learner mi dává touhu po neustálém se učení a práci na sobě. Díky třetímu talentu Individualization vnímám jedinečné schopnosti každého člověka a s pomocí Empathy také vnímám pocity ostatních a dokážu se vžít do jejich situace. Tyto talenty mi velmi pomáhají s individuálním přístupem k dětem, který považuji za velmi důležitý. Mým pátým talentem je Responsibility. Cením si hodnot jako je poctivost a věrnost a všechny své sliby a závazky beru vážně. Mými dalšími talenty v TOP 10 jsou Arranger, Belief, Ideation, Relator a Achiever.
Věřím, že díky mým talentům i předchozím zkušenostem při práci s dětmi budu vnímavým a respektujícím průvodcem na jejich cestě za poznáním.
Hledáme kolegy do týmu ZŠ Eduard
Hledáme pedagogy, kteří se nebojí pracovat s vrozeným nadáním a talenty dětí. V ZŠ Eduard kombinujeme klasickou výuku s moderními směry. Chcete i Vy poznat svá vrozená nadání a využít je při práci s dětmi? Rádi Vás to naučíme.