PRÁVĚ PROBÍHÁ ZÁPIS do 6. a 7. třídy na školní rok 2024/2025 >> VÍCE INFO ZDE

ZŠ EDUARD OTEVÍRÁ 2. STUPEŇ

Zápis do 6. a 7. třídy na školní rok 2024/2025

Ve školním roce 2024/2025 otevíráme 2. stupeň. Chcete, aby vaše dítě během školních let rozvíjelo, co mu přirozeně jde? Zapište ho do 6. nebo 7. třídy k nám.

Vycházíme z klasického vzdělávání, které přizpůsobujeme talentu vašeho dítěte 

ZŠ Eduard je škola, která si zakládá na rodinné atmosféře a individualizované výuce s vysokou kvalitou vzdělávání a osobnostního růstu.

, Osnovy jsou shodné s klasickými základními školami. I my vycházíme z Rámcového vzdělávacího programu. Ten ale na rozdíl od klasických škol obohacujeme o prvky alternativních škol (Montessori, Waldorf, Dalton, Začít spolu atd.). Děti u nás mají více prostoru k sebevyjádření a pracují v inspirujícím prostředí.

Proč na druhý stupeň právě k nám?

S jakým přístupem a metodami se vaše děti u nás potkají?

  • Ve výuce děti využívají svých silných stránek a přirozeného talentu
    S jejich pomocí řeší každodenní úkoly. Tato metoda jim umožňuje rychleji porozumět tématu. Častěji se pak radují z úspěchu, což posiluje jejich motivaci ke studiu. Pomáháme jim silné stránky nejen objevovat, ale také rozvíjet a kultivovat. 
  • Učení probíhá v inspirující a bezpečné atmosféře
    Učitelé během výuky odhalují a rozvíjejí přirozená nadání dětí. Celá třída pracuje v podnětné a vlídné atmosféře. Právě ta je nezbytnou podmínkou pro seberealizaci každého člověka.
  • Probíranou látku si žáci reálně zkouší. Učí se vlastní zkušeností
    Děti nejvíce rozvíjí jejich vlastní zkušenost a to, co prožijí na vlastní kůži. Ve výuce je proto učitelé povzbuzují k tomu, aby využívaly své znalosti a objevovaly svět prakticky. Přírodu, vědu i umění. 
  • Děti poznávají svět v souvislostech. Lépe se v něm pak orientují
    V bezpečném a laskavém prostředí je učíme chápat věci v souvislostech, aby se časem nebály změn a nároků dnešní doby. Nabízíme jim dostatek volnosti a prostoru, takže dozrávají v osobnosti, které vědí, jak se svým životem naložit. 
  • Vedeme je k zodpovědnosti, spolupráci a vlastním názorům
    Řešení problémů probíhá formou spolupráce a podpory. Tím se děti navzájem obohacují a učí se jeden druhého respektovat, navzájem si naslouchat a porozumět. Tento přístup má pozitivní dopad na jejich sociální rozvoj a komuniakční dovednosti.

Jaké jsou naše hodnoty a vize pro druhý stupeň?

Jedním z největších cílů školy je vyslat do světa člověka, který si je velmi dobře vědom toho, co umí, v čem je jedinečný, o které silné stránky se může v životě opřít a kam směřuje jeho zájem, kterou cestou se dále ubírat.

Co absolvent umí a zná?

  • stanovený rozsah učivanad rámec RVP MŠMT
  • mnohem hlubší znalosti v oblastech, o které má dítě osobní zájem
  • mnohem vyšší míra schopnosti aplikovat osvojené znalosti
  • řešení a zvládání široké škály zadaných úkolů svým idnividuálním způsobem (opět ve vazbě na svůj talentový profil) s využitím plné spolupráce s dalšími členy týmu nebo praktických digitálních i nedigitálních nástrojů
  • pohybovat se v informační a v digitální době, dobře pracovat s informacemi, vyhodnocovat a srovnávat
  • aplikuje kritické myšlení
  • rozvinuté dovednosti (aplikace znalostí) na úroveň mimořádně rozvinutých silných stránek ve vazbě na svůj talentový profil
  • rozvinuté jazykové dovednosti - anglický jazyk přirozenou součástí výuky ve všech předmětech již od 1.třídy

Jaké softskils si ze školy odnáší?

  • je samostatný a autentický
  • umí naplno využívat své vrozené silné stránky a řídit své slabé stránky
  • umí se rozhodnout a přijímá odpovědnost za svá rozhodnutí
  • umí efektivně spolupracovat ve skupině
  • zvládá komunikaci: udílení i přijímání konstruktivní zpětné vazby, formuluje a uplatňuje svůj názor, naslouchá a chápe kontext, efektivně vede rozhovor i diskuzi ve skupině, prezentuje závěry své i týmu před skupinou
  • schopnost uvědoměle a přiměřeně hodnotit sebe sama i svět kolem sebe
  • schopnost respektu a být respektován

Jaké návyky a postoje zpevňujeme a rozvíjíme?

  • samostatnost a spolupráce, sdílení a podpora v týmu
  • sport a aktivní pohyb, fyzická i mentální hygiena
  • smysluplné využití volného času
  • zodpovědnost vůči životnímu prostředí
  • osobní odpovědnost, čestné jednání a otevřenost
  • vztah k přírodě, vztah k vědění, umění a estetice
  • respekt mezi generacemi

Jak probíhá výuka a jaké využíváme hodnocení?

Neporovnáváme žáky mezi sebou. Soustředíme se jen na jejich individuální dosahování stanovených cílů. Díky tomu se děti učí věřit svým schopnostem a začívají pocit uspokojení z dobře vykonané práce. 

  • Slovní hodnocení pedagoga
    (zaměřuje se na silné stránky a definování přirozených talentů dítěte)
  • Sebehodnocení dítěte
    (rozvíjí schopnost uvědoměle a přiměřeně hodnotit sebe i svět kolem)
  • Práce s chybou
    (chyby vítáme jako prostředky k lepšímu porozumění)
  • Žákovská portfolia

Pro koho naše škola není vhodná

Z principu našich hodnot a přístupů nemůžeme naplnit tato očekávání od rodičů

  • Rodič nemá zájem / čas spolupracovat se školou na rozvoji svého dítěte.
  • Rodič nemá zájem / čas budovat vztah se školou / učiteli.
  • Rodič nemá zájem o pohled / doporučení školy v konkrétních situacích (neplnění povinností, problematické situace, vztahy ve škole s pedagogy nebo se spolužáky).
  • Rodič nenechává dítě prožít dopady jeho chování a přirozené důsledky, což může narušovat pedagogické působení ve škole.
  • Student nemusí pracovat, může odcházet od započaté/nedokončené / nepříjemné práce či povinnosti.
  • Student se při činnostech ve škole/ venku neumaže.
  • Student nemusí vypracovávat domácí úkoly ani jinou domácí práci na projektech.
  • Student nemusí přijímat zodpovědnost za samostatnou přípravu na vyučování.

Jak to u nás vypadá?

Prostředí školy považujeme za nesmírně důležité pro výuku i osobní rozvoj dítěte. Rozumíme jím nejen budovu a další prostory, ale i přátelskou atmosféru a dobré vztahy. Takové prostředí pak inspiruje, motivuje, pomáhá průběhu učení a ovlivňuje jeho výsledky. Prospívá nejen žákům, ale také pedagogům i rodičům. Naším cílem je vytvořit soulad esteticky a kvalitně vybavených prostor s klimatem bezpečného a respektujícího prostředí, místo, kam se děti, rodiče i zaměstnanci těší. 

Informace k zápisu

Přijímací řízení proběhne v sobotu 17. 8. od 9,30 hodin.

  • 17. srpna proběhne přijímací řízení v prostorách školy, jehož součástí jsou  písemné testy, talentový seminář pro rodiče a několik zážitkových aktivit pro žáky.
    Testy znalostí mají za úkol odhalit odlišnosti v různých školních vzdělávacích programech. Prožitkové aktivity budou zaměřeny na týmovou spolupráci a řešení problémových úkolů. Seminář je určen pro všechny, kteří se chtějí více seznámit s talentovou metodikou Gallup CliftonStrengths. Po celou dobu je možná prohlídka prostor školy.
  • Neformální rozhovor se žákem
    Ve druhém kole si se studentem popovídáme o jeho osobních zkušenostech se školou, motivacích a výsledcích. Zeptáme se ho třeba na to, co ho ve škole nejvíce bavilo, co mu na druhou stranu moc nešlo, co by chtěl ve škole zažívat nebo co by mělo zůstat stejné. Potřebujeme získat představu o tom, jak ho v budoucnu podporovat.
  • Rozhovor s vámi, zákonnými zástupci
    Společně si popovídáme i o vašich očekáváních. Zároveň si projdeme vysvědčení za poslední uzavřené pololetí a práce vašeho školáka (pracovní sešity apod.).
  • Předání nezbytných dokumentů
    Vedle vysvědčení a prací žáka, budeme potřebovat i případné doporučení z poradenského pracoviště, od lékaře, individuálního vzdělávacího plánu apod., pokud existují. Současně i vyplněnou písemnou žádost o přestup.
  • Seznámení s učiteli
  • Doplňující informace ke školní družině, jídelně, kroužcích a chodu školy

Školné na 2. stupni

Výše standardního školného činí 85800 Kč za rok (7 150 Kč/měsíc).
Školné lze platit jednorázově, pololetně či kvartálně. 

  • Náklady na výuku – nájem prostor školy a tělocvičny, mzdové prostředky na učitele
  • Školní pomůcky – učebnice, pracovní sešity, další výukové materiály, hudební nástroje či sportovní potřeby atd.
  • Práce dle talentové metodiky CliftonStrengths
  • Osobní rozvojový plán každého dítěte + Pravidelné rozvojové konzultace
  • školní klub

Přihláška k zápisu do 6. a 7. třídy

Máte zájem o zápis? Vyplňte prosím formulář a my se vám co nejdříve ozveme.

Máte jakýkoliv dotaz k zápisu do 6. třídy?

Napište nám nebo zavolejte. Jsme tu pro vás!

Gabriela Pařilová
ředitelka školy
+420 602 590 955
gabriela.parilova@zseduard.cz